چشم‌پوشی از دستورات نوار دستور
پرش به محتوای اصلی
MAPNA MRC

ابلاغ قراداد احداث پارکینگ جنوبی خط 6 مترو تهران به مشارکت مپنا و سابیر بین الملل

طی ماه جاری قراداد احداث فاز اول دپو و پارکینگ پایانه دولت آباد در خط 6 مترو تهران از طرف شرکت راه آهن شهری تهران و حومه به مشارکت سابیر بین الملل و احداث و توسعه ریلی مپنا واگذار گردید.

طی ماه جاری قراداد احداث  فاز اول دپو و پارکینگ پایانه دولت آباد در خط 6 مترو تهران از طرف شرکت راه آهن شهری تهران و حومه به مشارکت سابیر بین الملل و احداث و توسعه ریلی مپنا واگذار گردید.
پایانه دولت آباد در منتهی الیه جنوب شرقی محدوده شهر تهران و در منطقه دولت آباد واقع شده است. این پایانه بزرگترین پایانه قطارهای مترویی موجود در ایران و خاورمیانه بوده و در زمینی به مساحت 44 هکتار و جهت توقف 58 رام قطار با طول 140 متر طراحی گردیده است. طول ریل¬گذاری در این پایانه 21 کیلومتر و دارای 93دستگاه سوزن و 3 دستگاه دابل کراس¬اور جهت اتصالات و انشعاب خطوط ریلی می¬باشد که با احداث آن، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط6 و تعمیر و نگهداری واگن‌ها در اسرع وقت فراهم می‌شود.
دراین پایانه علاوه بر محل توقفگاه شبانه قطارها، مراکز تعمیراتی ناوگان و تجهیزات ثابت خط6 و خطوط 8، 9، 10و 11 مترو تهران تا سطح 5 تعمیراتی که بالاترین سطح تعمیرات می¬باشد، دیده شده است. ساختمان-های تعمیرات سنگین و سبک، سالن رنگ آمیزی، سالن شستشوی اتوماتیک، سالن تراش چرخ، ساختمان خودرو امداد قطارها، مراکز تامین توان (TPS و LPS) و... ، مجموعه ساختمان¬های خدمات فنی به ناوگان و قطارها می¬باشند. علاوه بر آن ساختمان¬های کنترل و پشتیبانی خط(OCC)، استراحتگاه راهبران قطارها، مرکز اداری و رستوران، ساختمان آتشنشانی و...، سایر فضاهای ساختمانی طراحی شده در محوطه دپو و پارکینگ دولت آباد را تشکیل می¬دهند. در مجموع این پایانه شامل 25 ساختمان اداری و صنعتی  به مساحت 120هزار متر مربع می¬باشد.
کسب این موفقیت را به گروه مپنا و شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا تبرک گفته و با اتمام این پروژه موفقیت دیگری در کارنامه شرکت در زمینه تسهیل در فرآیند ترددشهروندان، کاهش آلودگی و بهبود استانداردهای شهری درج خواهد شد.