چشم‌پوشی از دستورات نوار دستور
پرش به محتوای اصلی

تعمیرات نگهداری مترو خط 3 تهران به شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا واگذار شد


به منظور بررسی و اخذ تایید نهایی قطعات بومی سازی شده در قراداد خط 5 مترو تهران فرآیند بررسی و تست قطعات در حضور  نمایندگان کارفرما به همراه همکاران تیم بومی سازی شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا و مدیریت شرکت مصپا در تاریخ 22/5/99 در محل کارخانه شرکت مصپا صورت پذیرفت. در ابتدا شرح مختصری از فعالیت های انجام شده به حاضرین ارائه گردید و در ادامه به منظور شروع علمی فرآیند تست، مدارک و مستندات مربوط به کاليبراسيون دستگاه های مورد استفاده در تست ها  بررسی و مورد تایید کارشناسان فنی ذینفعان حاضر پروژه واقع شد و با توجه به شرایط مطلوب روئیت شده درآزمایشگاه کارخانه شرکت مصپا آن آزمایشگاه به منظور انجام Type Testو Pre FAT و FAT  قطعات مورد تایید حاضرین قرار گرفت.

در ادامه از  29 ردیف قطعات تولید شده در انبار کارخانه بازدید و نمایندگان کارفرما به منظور مقایسه کیفیت قطعات تولید شده با استانداردها اقدام به نمونه برداری تصادفی از تمام فهرست قطعات تولید شده نمودند و  قطعات مشخص شده به آزمایشگاه جهت انجام Pre FAT حمل گردید. در نهایت از 29 ردیف قطعه مورد بررسی در این جلسه، 26 ردیف تایيد نهایی و 3 ردیف قطعه، مشروط به ارائه آناليز ماده قطعه توليد شده مورد تایید قرار گرفت. با توجه به موفقیت آمیز بودن تست ها و رضایت کارفرما از کیفیت قطعات تولیدی و تکمیل بودن مدارک مجوز حمل قطعات به انبار کارفرما نیز صادر و در صورت جلسه تست FAT قطعات نیز درج گردید و مورد تایید و امضای حاضرین قرار گرفت. در این رابطه نقشه های مربوط به این 29 آیتم از قطعات، توسط نمایندگان شرکت های بهره برداری مترو تهران، مپنا و مصپا امضاء گردید.

     انجام این امر، علی رغم دشواری های فراوان، با تلاش و پشتکار تمامی همکاران، خوشبختانه  نوید از نتايج خوبی داشته است بطوری که توانستیم برای نخستین بار، دانش تولید یراق آلات OCS را در شرکتMRC  ایجاد کرده و حتی به عنوان بومی کردن این قطعات، کمک بزرگی به صنعت  مترو  کشور نماییم.​​


07/09/1399 08:47:47 ب.ظ

اصلاح شده در تاریخ: