چشم‌پوشی از دستورات نوار دستور
پرش به محتوای اصلی
MAPNA MRC

ابلاغ پروژه راه آهن دو خطه برقی اصفهان - اهواز

در اسناد چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه های توسعه ای کشور، سهم ۳۰ درصدی حمل بار و سهم ۱۸ درصدی جابه‌جایی مسافر در کل کشور از طریق راه آهن هدف گذاری شده است تا با تکمیل و گسترش شبکه حمل و نقل ریلی به عنوان محور توسعه کشور، رشد سایر بخش‌های اقتصادی، صنعتی، و کشاورزی محقق گردد.

در اسناد چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه های توسعه ای کشور، سهم ۳۰ درصدی حمل بار و سهم ۱۸ درصدی جابه‌جایی مسافر در کل کشور از طریق راه آهن هدف گذاری شده است تا با تکمیل و گسترش شبکه حمل و نقل ریلی به عنوان محور توسعه کشور، رشد سایر بخش‌های اقتصادی، صنعتی، و کشاورزی محقق گردد. در این راستا طرح ملی اصفهان-اهواز به طول تقریبی 500 کیلومتر با هدف اتصال مستقیم استان‌هاي اصفهان و خوزستان نقش مهمی در ارتقاء امنیت کشور، توسعه اقتصاد و رفاه منطقه و تامین نیاز صنایع فولادسازی در دستور کار قرار گرفته است. شایان ذکر است احداث این راه آهن به دلیل حجم ترابری زیاد، ابعاد استراتژیک و توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه جنوب غرب کشور، نقش به سزایی در توسعه شبکه ریلی کشور ایفا خواهد نمود. احداث راه آهن اصفهان-اهواز به صورت دوخطه برقی برنامه ریزی شده است که شامل 15 کیلومتر پل‌های خاص، 80 کیلومتر تونل طویل و 20 ایستگاه می باشد. سیستم‌های علائم و ارتباطات این طرح از نوع ETCS سطح یک است و برق‌رسانی آن از طریق سیستم برق بالاسری و با احداث پست‌ها و خطوط انتقال صورت می پذیرد.
در این زمینه شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا به نمایندگی از بخش حمل و نقل ریلی شرکت گروه مپنا با تکیه بر دانش مالی و توان مهندسی خود، پس از مذاکرات متعدد و طولانی فنی و قراردادی با کارفرما و انجام هماهنگی های لازم با تامین کننده منابع مالی پروژه توانست به عنوان پیمانکار EPC+F پروژه مذکور انتخاب گردد.
این موفقیت را به کلیه کارکنان شرکت، تبریک عرض نموده و امید است شاهد ارتقاء هرچه بیش تر شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا باشیم.